fbpx

Nääs Hotell & Restaurang

Jag uppskattar att Textilia har ordning och reda och att det vi skickar iväg också kommer tillbaka i rätt antal, vikt och sorterat på det sätt som vi har avtalat. Jag är mycket nöjd med vårt samarbete.

- Nääs Hotell & Restaurang

Linne och frotté som bidrar till gästens känsla av kvalitet

Nääs Fabriker Hotell & Restaurang ligger i ett bomullsspinneri från 1800-talet. Den historiska bruksmiljön är spektakulär med de gamla fabriksbyggnaderna i tegel precis intill sjön Sävelången i Tollered, cirka tre mil öster om Göteborg. Bor du här får du sova i sköna lakan och kan svepa in dig i lyxig frotté.

1981 tystande spinnerimaskinerna för gott och sedan början av 1990-talet har Nääs fabriker med varsamma händer utvecklats och innehållet förändrats. En del i den nya verksamheten är hotellet med tillhörande restaurang som blev klart 2008. De 57 rummen är upp till 45 kvadratmeter med en takhöjd som når upp till fem meter och de är påkostat inredda i olika stil och kategorier. Några rum är t.ex. loftrum med vardagsrumsdel i botten och dubbelsäng och badrum i övre plan. De magnifika fabriksfönstren ger generösa ljusinsläpp och bidrar till den spännande designen med en känsla som för tankarna till lyxiga slottssalar.

Nääs Hotell & Restaurang månar om hög kvalitet i hela upplevelsen och har utsetts till landets sjätte bästa hotell i den gemensamma gästenkät som de olika bokningskanalerna genomför. Och eftersom textilier i hög grad bidrar till gästens känsla av kvalitet så är samarbetet med Textilia av största vikt.

– Textilierna ger ett mervärde och vi har låtit sy upp vårt eget linne i hög kvalitet och lyxig frotté och morgonrockar, berättar Linda Soovik som är husfru och kvalitetsansvarig.

Begränsat lagerutrymme

Eftersom de har egna textilier och begränsat lagerutrymme är leveranser i rätt tid mycket viktigt. Nääs får leveranser måndag till fredag.

– Textilia är konkurrenskraftiga och lyhörda för våra behov och vi har en mycket god dialog. För mig är det enormt viktigt med en ömsesidig hjälpsamhet för att verksamheten ska fungera smidigt. Textilias personal är mycket hjälpsam. Nyligen var exempelvis deras chaufför extremt behjälplig när vi tvingades leta igenom sexton tvättvagnar efter en försvunnen sak. Sådan extraordinär service är mycket värdefull. Jag uppskattar att de har ordning och reda och att det vi skickar iväg också kommer tillbaka i rätt antal, vikt och sorterat på det sätt som vi har avtalat. Jag är mycket nöjd med vårt samarbete, säger Linda Soovik.

Beställningsfritt

Nääs har ett smidigt avtal som innebär att den rena och smutsiga tvätten cirkulerar beställningsfritt mellan hotellet och tvätteriet och Nääs behöver aldrig bekymra sig över att lägga en beställning.