fbpx

Kontakta oss

Vi vill jättegärna höra ifrån dig!

Använd något av formulären här nedanför för att komma i kontakt med oss på bästa sätt. Vi svarar på alla dina funderingar så snabbt vi bara kan. Läs även gärna igenom de vanligaste frågorna så kanske du får svar på din fråga direkt. Om inte så är det bara du hör av dig!

Kontakta en säljare

Använd detta formulär för att komma i kontakt med en säljare, lämna en offertförfrågan eller diskutera möjligheterna med textilservice för din verksamhet.

Kontakta kundtjänst

Använd detta formulär för att komma i kontakt med vår kundtjänst.

Inloggning till Textilia Online

Här hanterar du som kund allt som rör dina beställningar och leveranser, inklusive reklamationer samt plaggförändringar.

Vanliga frågor

Har du funderingar över vår service och vad vi kan hjälpa dig med? Läs igenom frågorna här så får du förhoppningsvis svar på det mesta. Om inte är du såklart varmt välkommen att kontakta oss.

Hur många uppsättningar av plagg / person bör jag räkna med till min verksamhet?

Det beror på hur ofta personalen behöver byta kläder samt hur ofta man har textilleverans.

Exempel: Arbetskläder inom vård och omsorg skall bytas varje dag. Vid en leverans per vecka behöver man byta minst 5 ggr som heltidsanställd varför du behöver ha minst 12 uppsättningar plagg (byxa och överdel) per person.

  • 5 uppsättningar på arbetsplatsen att använda under arbetsveckan
  • 5 uppsättningar som är på tvätten
  • 2 uppsättningar som behövs för klara av överlapp och ev. svinn.

Kan jag hyra olika överdelar och underdelar så att personalen har lite att välja på?

Ja, man kan t ex ha både blus och pikétröja till personalen. Vårt mål är att alla ska trivas i sina arbetskläder och att kläderna är hela, rena och fräscha.

Kontakta våra experter om du har frågor kring vilket sortiment som passar för er verksamhet.

Vilka olika prismodeller kan jag välja på?

Att arbeta med Textilia ska vara enkelt. Därför erbjuder vi tre enkla prismodeller med utrymme för flexibilitet. Du väljer en prismodell för hela servicen, eller kombinerar de olika modellerna för olika delar av artikelsortimentet. Exempelvis kan du ha hyrpris för personalplagg som används varje dag och split price pris på vinterjackor och västar.

Vi har tre prismodeller att välja på:
(Transport, tvätt och inköp av artiklarna ingår alltid i priset.)

  • Hyrespris: Ni betalar ett fast veckopris för era artiklar oavsett hur många gånger de tvättas.
  • Styckpris: Ni betalar ett styckpris för varje artikel som levereras från tvätteriet.
  • Split price: Detta är en kombination av hyrespris och styckpris. Ni har en del av priset som är fast vecka efter vecka och en del som debiteras vid varje leverans.

Du kan alltid kontakta oss om du har frågor!

Kan vi välja vilka färger vi vill på arbetskläderna?

Det bästa är att utgå ifrån våra standardfärger, men man kan naturligtvis välja andra färger också. Viktigt att tänka på är att alla färger inte klarar sig lika bra i tvätten och riskerar att bli blaskiga snabbt. Läs gärna vårt inlägg om val av färg på arbetskläderna och rådfråga oss innan så hjälper vi er att välja rätt.

Jag vill anmäla ett borttappat föremål

Har du glömt kvar värdesaker i textilier som skickats på tvätt? Registrera ärendet i Textilia OnLine.

Logga in och klicka på fältet Kundärenden/Reklamationer. Fyll i formuläret Kvarglömda föremål. Där kan du följa statusen på ditt ärende.

Kvarglömda värdesaker sparas hos Textilia i tre månader. Därefter lämnas de till polisen.

Övrigt, som t.ex. namnskyltar som inte kan härledas, slängs om inte annat avtalats.

Jag är intresserad av att jobba hos er, hur gör jag?

Våra lediga tjänster hittar du här: LEDIGA JOBB

Här finns vi

Ladda ner våra kostnadsfria guider!

Till kunskapsbanken